Snelcursus en turbocursus

Snelcursus ABC

Rodan biedt een volledig versnelde zwemopleiding aan. Elk jaar kunnen kinderen starten en komen dan iedere week één keer naar de zwemles op een vaste dag en tijdstip. De zwemlessen in de versnelde opleiding duren 1,5 uur. Afhankelijk van het aantal beschikbare lesweken in de opleidingsperiode kan het voorkomen dat er in vakantieweken extra lessen ingepland worden.
De snelcursussen worden gegeven in Venlo. Wanneer u kiest voor de snelcursus betekent dit dat uw kind de hele zwemopleiding versneld doorloopt. Wij streven ernaar om binnen 11-12 maanden* alle kinderen in het bezit te laten zijn van diploma A, B en C.

*Mocht dit uiteindelijk niet lukken binnen dit tijdsbestek zullen wij de kinderen gaan herplaatsen op het moment dat de huidige lesgroepjes te klein worden. Indien er een mogelijkheid is om in te stromen in een andere snelcursus, zullen ze hier herplaatst worden. Mocht dit niet mogelijk zijn, mogen ze gewoon in de reguliere lessen doorgaan totdat de kinderen de 3 diploma’s hebben behaald. LET OP! Voor de snelcursus geldt een minimale leeftijd van 5 jaar.

Turbo A (zomervakantie)

Na het succes van voorafgaande jaren zal ook komende zomervakantie weer de Turbo A cursus worden aangeboden. Deze cursus zal worden gegeven op onze locatie in Venlo. De cursussen duren ieder 4 weken. De leerlingen zullen dan 4 keer per week gaan zwemmen, gedurende 2,5 uur achter elkaar. Uiteraard zullen deze uren onderbroken worden door een korte pauze voor iets te drinken en iets lekkers wat vanuit ons verzorgt wordt. We streven ernaar om binnen 4 weken alle kinderen in het bezit te laten zijn van diploma A.
LET OP: de turbocursussen bieden wij alleen aan, aan kinderen die 5 jaar of ouder zijn.

De cursus zal worden afgesloten met een kort test moment waarbij gekeken zal worden of de leerlingen voldoen aan de criteria die landelijk gesteld zijn voor het behalen van het A diploma. Het diplomazwemmen zal dan vervolgens plaatsvinden tijdens de laatste les.

Indien leerlingen aan het einde van de cursus de stof nog niet voldoende beheersen kan de cursus afgemaakt worden, na de zomervakantie, in de reguliere lessen. De lesdag en lestijd zal dan in onderling overleg met de ouders bepaald worden. (hiervoor worden dan géén extra leskosten meer in rekening gebracht).

Mochten de leerlingen na het behalen van het A-diploma graag nog het B en C diploma willen halen, dan kunnen ze ook hiervoor instromen, na de vakantie, in de reguliere lessen.

Schrijf je nu in!

Rodan Zwemschool, de leukste zwemschool van Limburg!

Lachende kinderen, jongen en meisje in zwembad

Turbo B en/of C (zomervakantie)

Ook biedt Rodan Zwemschool een turbocursus aan voor het behalen van het B en/of C diploma.
De B/C combinatie duurt 2 weken. De cursus B (apart) duurt 1 week en de cursus C (apart) duurt ook 1 week. De kinderen zullen dan 4 keer per week gaan zwemmen gedurende 3 uur achter elkaar. Uiteraard zullen deze uren onderbroken worden door een korte pauze voor iets te drinken met wat lekkers. De cursus zal in Venlo aangeboden worden. Het e.a. zal afhankelijk zijn van het aantal aanmeldingen.

De cursus zal worden afgesloten met een kort testmoment waarbij gekeken zal worden of de leerlingen voldoen aan de criteria die landelijk gesteld zijn voor het behalen van het B of C diploma. Het diplomazwemmen zal dan vervolgens plaatsvinden tijdens de laatste les.

Zie ook ''Tarieven''