Eisen Life saver en snorkelen certificaat 2

Life saver & snorkelen certificaat 2

Gekleed uit te voeren:

• Vanaf de bassinrand voorzichtig te water gaan. Gevolgd door 50 meter zwemmen in de schoolslag, waarbij de ogen boven water moeten worden gehouden en 1 keer over een vlot moet worden geklommen en 1 keer onder een vlot door gezwommen moet worden. Direct gevolgd door 75 meter zwemmen in de enkelvoudige rugslag; bij de rugslag dient de kandidaat beide handen achter of boven het eigen hoofd te houden. Aansluitend uit het water klimmen zonder gebruik te maken van een trapje.

• Te water gaan vanaf de bassinrand met een plastic tas, tijdens de sprong de plastic tas met lucht vullen. Gevolgd door 30 seconden drijven op de plastic tas in de ‘help-houding’.

In zwemkleding uit te voeren:

• Vanaf de bassinrand voorzichtig te water gaan. Gevolgd door 50 meter zwemmen in de schoolslag, waarbij de ogen boven water moeten worden gehouden, na 5 meter zich 1 maal rechtstandig laten zinken, direct gevolgd door 75 meter enkelvoudige rugslag; bij de rugslag dient de kandidaat beide handen achter of boven het hoofd te houden.

• Met een kopsprong te water gaan vanaf de bassinrand, direct gevolgd door: Het aansluitend onderwater aantikken van twee zwevende voorwerpen welke zich op +/- 2 meter diepte en 5 meter uit de bassinrand bevinden.

• Vanaf de bassinrand te water gaan met een bommetje, gevolgd door 5 meter zwemmen in een borstslag. Aansluitend met de hoek-duik naar de bodem van het zwembad duiken en 2 van de 5 duikringen van de bodem naar boven brengen en laten tonen. De onderling afstand van de duikringen bedraagt +/- 2 meter en deze liggen +/- 2 meter diepte op de bodem.

• 150 meter zwemmen waarbij 50 meter schoolslag en 50 meter enkelvoudige rugslag en 50 meter rugcrawl moet worden gezwommen (allemaal aansluitend aan elkaar). Aansluitend uit het water klimmen via bassinrand.

• Vanaf de bassinrand met een kopsprong te water gaan en meteen 10 meter onderwater zwemmen.

• Vanaf de bassinrand voorzichtig te water gaan, de kant vastpakken vervolgens met de voeten afzetten van de bassinrand. Na het afzetten dient er 20 seconden in de rugligging te worden gedreven in een X-vorm met de oren in het water en de armen en benen passief. Aansluitend 1 minuut watertrappelen.

Kledingeisen:

• Lange broek
  • Shirt met lange mouwen
  • Regenjack
  • Waterschoenen
  • Plastic zak

Snorkelcertificaat 2

Uit te voeren met zwemvliezen aan:

• Te water gaan van de bassinrand met schrede sprong (alleen met vinnen).

• 100 meter op de buik zwemmen (met basisuitrusting).

• 50 meter op de rug zwemmen waarbij minstens 1 hand voor het hoofd gehouden wordt (met basisuitrusting).

• 25 meter op de linkerzij zwemmen (met basisuitrusting).
  • 25 meter op de rechterzij zwemmen (met basisuitrusting).

• 15 meter onder water zwemmen.

• 1 minuut watertrappelen waarbij een stokje met beide handen zoals bij de kopgreep boven water vastgeklemd (met vinnen).

• Bril klaren groot (in ondiep water).

• Te water gaan van de bassinrand met de achterwaartse rol.

• Te water gaan van de bassinrand met de schrede sprong, vervolgens 25 meter zwemmen in borstslag, daarbij 4 duikbordjes die over de lengte van de baan verdeeld zijn ophalen. Bij elk duikbordje boven komen en de snorkel leeg blazen.