Eisen life saver en snorkelen certificaat 1

Life saver & snorkelen certificaat 1

Gekleed uit te voeren:

• Vanaf de bassinrand te water gaat met een bommetje, 5 seconden watertrappelen. Gevolgd door 50 meter zwemmen in schoolslag, waarbij de ogen boven water moeten worden gehouden.
  • Direct gevolgd door 50 meter zwemmen in enkelvoudige rugslag; bij de rugslag dient de kandidaat beide handen achter of boven het eigen hoofd te houden.

• Te water gaan vanaf de bassinrand met een plastic tas, tijdens de sprong de plastic tas met lucht vullen. Gevolgd door 30 seconden drijven op de plastic tas in de ‘help-houding’.

In zwemkleding uit te voeren:

• Met een kopsprong te water gaan vanaf bassinrand, direct gevolgd door: het aansluitend onderwater aantikken van twee voorwerpen welke zich op 2 meter diepte en 5 en 7 meter uit de bassinrand bevinden. Gevolgd door 25 meter in de schoolslag, waarbij de ogen boven water moeten worden gehouden.

• Met een kopsprong te water gaan vanaf de bassinrand, direct gevolgd door: 25 meter schoolslag waarna 12,5 meter een halve draai om de lengte-as moet worden gemaakt. 25 meter enkelvoudige rugslag waarvan 12,5 meter een halve draai om de lengte-as moet worden gemaakt.

• 150 meter zwemmen, waarbij om en om 25 meter schoolslag en 25 meter enkelvoudige rugslag moet worden gezwommen, aansluitend uit het water klimmen via de bassinrand.

• Vanaf de bassinrand te water gaan met een bommetje, gevolgd door 5 meter in een borstslag, aansluitend met een hoek-duik naar de zwembadbodem duiken en 1 van de 5 duikringen vanaf de zwembadbodem oppakken en deze boven water tonen. De onderlinge afstand van de duikringen bedraagt +/- 1 meter. E. Vanaf de bassinrand met een kopsprong te water gaan, onmiddellijk gevolgd door 9 meter onderwater zwemmen.

• Vanaf de bassinrand voorzichtig te water gaan, de kant vastpakken vervolgens met de voeten afzetten vanaf de bassinrand. Na het afzetten dient er 10 seconden in rugligging te worden gedreven in een X-vorm met de oren in het water en de armen en benen passief, aansluitend 30 seconden watertrappelen.

Kledingeisen:

• Lange broek
  • Shirt met lange mouwen
  • Regenjack
  • Waterschoenen
  • Plastic zak

Snorkelcertificaat 1

Uit te voeren met zwemvliezen aan:

• Te water gaan van de bassinrand met schrede sprong (met basisuitrusting: duikbril, snorkel, zwemvliezen).

• 50 meter op de buik zwemmen (met basisuitrusting).

• 50 meter op de rug zwemmen waarbij minstens 1 hand voor het hoofd gehouden wordt (met basisuitrusting).

• 10 meter onderwater zwemmen.

• 25 meter op de buik zwemmen met 1 zwemvlies aan.

• 25 meter op de buik zwemmen met 1 zwemvlies aan de andere voet.

• 1 minuut watertrappelen met zwemvliezen.

• Bril klaren (klein) in ondiep water.

• Te water gaan van de bassinrand met de commandosprong vervolgens 5 meter zwemmen in borstslag, daarna duiken en 2 van de 3 duikbordjes, die op een onderlinge afstand van ongeveer 1 meter circa 2 meter onder de oppervlakte van het water liggen, ophalen (met basisuitrusting).