Onze lesmethode

Al enkele jaren gebruikt Rodan Zwemschool als één van de eerste zwemscholen in Nederland de EasySwim Pro tijdens haar zwemlessen als lesmethode. In de mooi vormgegeven zwempakjes voor jongens en meisjes zijn ter hoogte van schouders, borst en rug flexibele drijvers verwerkt. Daardoor biedt het pakje een aantal belangrijke voordelen ten opzichte van conventionele drijfmiddelen. Het Easy Swimpakje is een vervanging voor de traditionele drijfmiddelen.

Dit drijfpak voor kinderen is speciaal ontwikkeld voor gebruik tijdens zwemlessen en is er op gericht kinderen in staat te stellen hun zwemopleiding op een manier te doorlopen die het best bij hen aansluit.

Zo hebben kinderen een volledige bewegingsvrijheid waardoor ze het zogenoemde watergevoel sneller en beter kunnen ontwikkelen. Dit watergevoel vormt de basis bij het aanleren van de diverse zwemslagen.
Dit wordt nog eens extra versterkt doordat Rodan Zwemschool de gehele zwemopleiding in diep water volbrengt.
Hiermee leren kinderen op een maximaal/ natuurlijke manier om zich in het water (voort) te bewegen.
Niet alleen biedt EasySwim in diep water die volledige bewegingsvrijheid, maar het zorgt daarnaast tevens voor de hoogst mogelijke veiligheid.

Daarnaast biedt EasySwim kinderen een ideale ondersteuning bij het aanleren van deze zwemslagen en is een geleidelijke afbouw qua drijfvermogen mogelijk om een soepele overgang te creeëren tussen het zwemmen met en zonder pak.

Kortom, EasySwim Pro is ideaal voor de zwemles en kinderen vinden EasySwim Pro super!
Kort samen gevat: een zwempakje van EasySwim® zorgt ervoor dat een kind;
• zich in het water veilig en zelfverzekerder voelt
• zich gemakkelijk kan bewegen – makkelijker dan bij conventionele drijfmiddelen – zodat het sneller en met meer plezier technieken aanleert
• geen bewegingsbelemmeringen ondervindt bij het aanleren van de diverse zwemslagen
• makkelijker en sneller watergevoel ontwikkelt, wat de basis is om goed te leren zwemmen Vanwege al deze –bewezen – voordelen verkiest Rodan Zwemschool de zwempakjes van EasySwim® ver boven de traditionele drijfmiddelen. Voor kinderen die bij ons een zwemopleiding volgen bieden wij dit zwempak aan tegen een scherp gereduceerde prijs.
Sinds een tijd gebruiken wij het nieuwe EasySwimPro pakje. Dit pakje heeft nog meer voordelen! Zo is het bovenstukje, los van het onderstukje, zodat de kids ook makkelijk naar de WC kunnen. Om een goede indruk te krijgen, kunt u op onderstaande link klikken.